طراحی نمای رومی ساختمان

سه شنبه 24 دی 1398
11:42
اجراکارنما

به منظور همگن شدن ملات مناسب برای بندکشی حداقل چند دقیقه باید آن را ورز داد. نمای سنگی ساختمان و نمای آجری ساختمان از انواع نماهای بیرونی پرطرفدار و محبوب هستند که از این نماها اغلب برای نمای ساختمان های دوبلکس و چند طبقه و ویلایی استفاده می شود. نمای هر ساختمان تأثیر مستقیم بر شهری دارد که در آن قرار گرفته و تأثیر آن را در بدنه خیابان ها یا میدان های آن شهر می بینیم. هر کدام از این موارد را در شرایط خاصی استفاده می کنند مثلا بسته به بودجه ای که موجود است و یا کاربری ساختمان می توان هر یک را انتخاب اجرای نورپردازی نما کرد. در یک میدان یا چهارراه هماهنگی کنجهای ساختمان هایی که در چهار طرف آن قرار گرفته است می تواند در نمای شهری تاثیر زیبایی داشته باشد. طراحی ورودی اصلی ساختمان باتمهیداتی چون ایجاد پیش فضای ورودی (عقب نشینی )حداقل ۴۰سانتی متر وحداکثر۱٫۵۰سانتی متر واستفاده ازباغچه وفلاورباکس در هماهنگی با کل نما الزامی است. نمای شهری از مجموعه نماهای مشرف به فضای عمومی به دست می آید. در واقع ساختمان ونمای آن، محوطه سازی و فضای سبز، باید همگی از یک سبک مشخص پیروی کنند. اما پیشنهاد میکنیم همیشه در ملاقات اول خود برای ارائه کار بهتر با نمایش بیشتر را در اختیار کارفرما قرار دهید تا یک ماکت حجمی ساده و کم هزینه . نمایی می تواند در طرح خود موفق باشد که به این سوالها پاسخ گوید.

طراحی نما گالری

قطعا پاسخ به این سوال منفی است. حال سوال این است که برای اجرای نمای ساختمان ها چه نوع مصالحی انتخاب مناسبتری است و مصالح نوین در این زمینه چقدر می توانند اثرگذار باشند؟ این مهدکودک که توسط گروه Lacaja Arquitectos طراحی شده است دارای یک نمای چوبی بسیار زیبا می باشد که با گل ها و گیاهان تزیین شده است. یک راه ارزان برای زیبا سازی و طراحی حیاط ویلا، استفاده از موزاییک های شکسته و رنگی و یا سنگ ریزه های رنگی است. اما اگر میخواهید، آستین را بالا زده و به طراحی حیاط ویلای خود بپردازید چند نکته ی کوچک، برای طراحی حیاطی زیبا و ارزان را با شما به اشتراک میگذاریم. انتخاب های مختلفی برای گلدان مناسب حیاط شما وجود دارد. مثلا در طراحی نمای هتل بحث توجه به نورپردازی از اهمیت بالاتری به نسبت یک آپارتمان مسکونی دارد ، چرا که بحث ارائه خدمات در تمام ساعت برای یک هتل وجود دارد . به عنوان یک مهندس معمار، بسیاری از ساختمان ها را دیده ام که اسکلت قابل قبول و خوبی داشته اند اما در اجرای نما از مصالح درجه 3 و پایین تر، فقط به خاطر کم کردن هزینه استفاده کرده اند. چرا یک نمای ساختمان مهم است؟ بسیاری از ما فکر می کنیم لزوم داشتن یک نمای صرفا زیبا کافیست اما لازم است در کنار یک طراحی زیبا به 10 فاکتور مهم دیگر نیز توجه داشته باشیم.

ساختمان با دیوارهای سنگی یکپارچه ساخته شده است و در واقع یک دیوار سنگی با حفاظ های گابیون نمای ساختمان را تشکیل می دهند. در بسیاری از موارد شاهد آن هستیم که یک کارفرما یا سازنده نمایی را از ساختمانی دیگر بدون توجه به شرایط معماری آن ساختمان کپی می کند که این امر باعث ایجاد مشکلات بسیاری نیز می شود. از آنجا که طبقه همکف ساختمان قسمت اتصال به زمین یا کف پیاده رو است، به صورت قابل توجهی در معرض دید قرار میگیرد. نقش بندکشی، پذیرش انبساط و انقباض سطحی، موضعی و توزیع آن به طور یکنواخت در نمای ساختمان است، علاوه بر آن بندکشی باید مانع ورود آب و نفوذ رطوبت به قشرهای داخلی دیوارها و سایر قطعات ساختمان گردد. نمای ساختمان می تواند با ایجاد کردن پوششی مناسب سایر مصالح و اجزای ساختمان را از آسیب های محیطی نظیر یخبندان و رطوبت و … حفظ کند. در دکوراسیون حمام این ویلا برخلاف سایر فضاها از رنگ زرد که رنگ گرمی است استفاده شده است. مقاله ای که در آن ضمن آشنایی کلی با چیستی نمای کلاسیک، روش های طراحی، جزئیات، مصالح و ابزار معرفی می گردند. نمای ساختمان بسیار جالب طراحی شده و دارای بازشوهای مدوری می باشد که با اندازه های مختلف و در ارتفاع های متفاوت از هم قرار دارند. در مقالات مربوط به نمای ساختمان انواع مصالح نما را معرفی کردیم که آجر، سنگ، چوب ترموود و کامپوزیت از محبوب ترین آن ها هستند.

  1. اجاد تاقچه دکوری آشپزخانه
  2. مرغوبیت بالا در صنعت ساخت و ساز
  3. انتخاب درست نوع مصالح و همنشینی آن ها
  4. تنظیمات پیشرفته نور پردازی

اگر به نمای ساختمان واحدی، بدون در نظر گرفتن نمای دیگر ساختمانها فکر شود، همگونی نمای شهری در کلیت از بین می رود. امروزه بسیاری از افراد تمایل دارند که در محیط زندگی، محل کار یا کسب و کار خود، تغییراتی ایجاد کنند تا ساعاتی که در آن محیط ها پشت سر گذاشته می شود، بتواند حس خوشایندی را ایجاد کند. ستون شیشهای بر روی استیل ضد زنگ (استیل رنگی اپوکسی یا استیل ضد زنگ) و لولههای ضد زنگ نصب میشود. کرکره های سفید رنگ در زاویه ای ثابت نصب شده اند و چشم اندازی به محیط اطراف برای اتاق های طبقات بالا فراهم آورده و در عین حال فضایی خصوصی را ایجاد می کنند. این انکر با تائید شرکت سازنده(آلمانی) قابلیت نصب در هر نوع مصالح پایه و همچنین امکان استفاده از پیچ با طول های متفاوت را داراست . خدمات شستشو نما بعد از پیچ رولپلاک سنگ نما! بر روی قیمت پیچ رولپلاک سنگ نما تاثیر گذار میباشد. لولهها با سری متحرک ساخته میشوند تا تنش روی شیشه را تحمل کرده و آن را به ساختار فولادی منتقل کند. استفاده از شیشه رفلکس در نما مجاز نمی باشد واستفاده از شیشه ساده دوجداره upvcالزامی است. در کشور ما پنجره ها با شیشه دوجداره به دو صورت دست ساز و ماشینی ساخته می شود که البته نوع دستی آن کاملا غیر استاندارد است.


[ بازدید : 85 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی و اجرای نما است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]